NULL Skriv ut sidan - Bonnat

Anbytarforum

Titel: Bonnat
Skrivet av: Calle Lindström skrivet 2003-07-06, 21:56
Hejsan igen Birgitta, ett jättestort tack för dina uppgifter som är mycket intressanta. Måste få tid att gå igenom dem och försöka få allt klart för mig.
Von  Warnstedt, Schleger & Klingspor, samt J. A. Almquist anger alla att den förste Bastian Bonnat avled 1612. I de brev du citerar framgår att en son till denne hette Bastian. von Warnstedt hävdar att en sonson till d. ä. även hette Bastian och avlider senast 1632, före sin fader.  
 
För stunden är familjebanden något oklara för mig. Du nämner att du har ett brev från Bastian Bonnat, även jag har en kopia på ett brev underskrivet av Bastian Bonnat, rörande foder till de kungliga stallen (hovstallmästaren?), detta brev är daterat 18 maj 1625! Således är både far och son hovstallmästare?, eller är det fråga om en förväxling någonstans?
Hur skriver Bastian sitt namn i ditt brev? I det brev jag har skriver han sig som Bastian Bonnatt, alltså med två t i slutet.
Jag återkommer efter att ha gått igenom alla de nya uppgifter du har lämnat, stort tack för dem.
 
Vänligen,
Calle L
 
Ps. Och ingenstans finner jag uppgifter om  Maria Bonnat, som är min koppling, börjar undra.