NULL Skriv ut sidan - Blidberg

Anbytarforum

Titel: Blidberg
Skrivet av: Sven Kullman skrivet 2002-11-05, 22:04
Eva Blidberg f 1873-08-25 är dotter till Axel Reinhold Blidberg f 1833-03-21 i Gbg och som dog i Mariefred 1915-01-06. Han gifte sig 1857-12-02 med Anna Eleonora Sofia Kullman, f 1831-12-02 i Södertälje landsförsamling. Axel Blidberg var son till klädeshandlaren Ander Håkan Blidberg i Göteborg och hans hustru Maria Sofia Kullman. Båda dog i Kolera 1834. Maria Sofia Kullmans broder Johan Peter Kullman, f 1795-12-01 i Kristine församling i Göteborg blev kyrkoherde i Södertälje och Tveta församlingar. Axel Reinhold Blidberg och Anna Eleonora Sofia Kullman år således kusiner. Prosten Kullman, som vi säger i min familj, är min ff ff ch fick 10 barn, varav tre döttrar och en son fick egna barn. Så sent som för en dryg vecka sedan satt jag i Leksand och kollade upp prostens barn, bland andra Anna Elonora Sofia och henns vidare öden. Jag hittade inte mycket då så vi kan kanske med gemensamma krafter kartlägga denna familj Blidberg och deras barn.
 
jag har ett tillkännagivande om död som gäller Axel Reihold Blidbergs död 1915-01-06 som är undertecknat av Mraia Pettersson född Blidberg och Eva Blidberg. Axel Blidberg anger de som vår älskade fader. Av detta skull man våga gissa att Eva Blidberg vid faderns död är ogift. Jag har en del fotografier på fam Blideberg.
Ja, jag ser fram emot ett givande samarbete.
 
Med bästa hälsningar
 
Sven Kullman