NULL Skriv ut sidan - Äldre inlägg (arkiv) till 30 januari, 2014

Anbytarforum

Titel: Äldre inlägg (arkiv) till 30 januari, 2014
Skrivet av: Thomas Wahlsten skrivet 2013-01-06, 09:40
Hej Lars,
Tack för att du tagit dig tid att följa upp Jon Nilsson. Jag borde väl angivit allt jag funnit om dessa personer... Jag anser mig ha koll på alla flyttar efter Åmåls-landsförsamling-AI-2-1798-1805-Bild-164-sid-159  inklusive dödsdatum för både Jon och Maria men däremot är det lite glest med husförhör mellan 1760-1800 för åmåls landsförsamling och därmed vet jag inte vart Maria tar vägen efter husförhöret Åmåls-stadsförsamling-AI-2-1770-1776-Bild-65-sid-61. Jag finner att Jacob Stensson dör 1777 samt att modern gifter med Clas Ericsson Åmåls-landsförsamling-AI-1-1784-1790-Bild-42-sid-37 men här har Maria försvunnit och jag hittar henne inte förrän möjligen i det husförhör som jag angivit ovan dvs  Åmåls-landsförsamling-AI-2-1798-1805-Bild-164-sid-159 men frågan är om det är samma Maria? Det skulle i så fall innebära att Marias dotter Stina samt Marias bror Halvard Jacobsson son Jabob Halvardsson gifter sig (kusiner).
 
Sedan försöker jag förstå inflyttningsnumren för Åmål landsförsamling. Av senare in/utflyttningar att döma så känns 674 för högt för att avse en inflyttning till landsorten under ett år. Därför undrade jag om man för Åmål landsort bakat in mer information i detta nummer såsom tex år? Då jag inte finner dessa in/utflyttningsböcker så antar jag att de brunnit eller på annat sätt är förstörda eller går de att hitta hos någon annan än Arkiv Digital?
 
Mvh,
Thomas Wahlsten