NULL Skriv ut sidan - Baudin

Anbytarforum

Titel: Baudin
Skrivet av: Håkan Bergström skrivet 2009-12-04, 15:23
Det finns flera trådar om skräddaren Erik Johan Bodin / Baudin (f. 1735, d. 1810 i Piteå) lite varstans här på AF, men följande fynd om dottern Anna Elisabet ur Posttidningar 1814-11-05 kan kanske höra hemma här. Anna Elisabets vistande i Färila i Hälsingland bör kollas upp med tanke på att Erik Johan dyker upp i Umeå 1768 med attest från Gävle.
 
Undertecknade äro sinnade att bygga äktenskap i Järlåsa Församling af Uppland; men som jag C. F. Lindström saknar behörigt Prestbewis om ätkensskapsledighet för de sist förflutne åren af mitt wistande som yngling i mine Föräldrars hus i Östhammmar, och jag A. Elis. Baudin likaledes bewis om äktenstapsledighethet, medelst förkomne Prestbewis från år 1810 till 1812, då jag tiente i Färila och Helsingeland, samt sedermera till dato då jag tjenat som Piga i Östhammar; alltså uppmuntras och anmanas klandraren af detta tilltänkta äktenstap, hos Kyrkoherden Bookman i. ofwannänmde Församling inom 6 månader Laglikmätigt sine beswär eller anmärkningar tillkännagifwa; hwilket första gången kungöres. Upsala och Järlåsa den 27 Aug. 1814.  
Carl Fredrik Lundström, Borgareson i Östhammar
Anna Elis. Baudin, Skräddaredotter från Piteå
 
(Meddelandet ändrat av Hawkeye 2009-12-04 15:26)
 
(Meddelandet ändrat av Hawkeye 2009-12-04 15:51)