NULL Skriv ut sidan - Arctaedius

Anbytarforum

Titel: Arctaedius
Skrivet av: Henrik Åhnberg skrivet 2005-04-17, 14:49
Tackar för svaret Eva. Ditt efternamn drar upp hemska minnen utav en viss Per Leksell som var rektor på Bergslagsskolan i kalskoga under min gymnasiala skolgång men jag lovar att inte hålla det emot dig .
 
Inget svar, ingen information är tillräckligt obetydlig för mig i nuvarande läge. I mitt sökande (desperata sådant kan tyckas) efter ett namn på Olofs fader så försöker jag reda ut så mycket som möjligt om han och hans anhörigas bakgrunder och denna Cajsa Greta Löfgren är den Löfgren som står honom närmast (Cajsa Greta Löfgren är farmor till Cajsa Greta Arctaedius som Olof gifter sig med 1845 och hon närvarar som fadder vid hans andra frus (Sara Johanna Nordberg), faders (Eric Nordberg) dop).
 
Sen nu mina frågor glidit in mer på Löfgren än Arctaedius så måste jag erkänna att mina inlägg blivit lite malplacerade och därmed får jag flytta vidare med mina frågor till en annan lämpligare tråd men avslutningsvis så riktar jag ett stort tack till dig Eva, som tagit dig tid till att svara på mitt inlägg. De olika händelsernas årtal kan jag addera till mitt nuvarande att kolla upp-material om släkten Löfgren i Umeå så det var lite givande. Jag skall forska vidare om Cajsa Greta Löfgrens bakgrund.