NULL Skriv ut sidan - Aquilonius / Aquilon

Anbytarforum

Titel: Aquilonius / Aquilon
Skrivet av: Caroline Guntur skrivet 2008-06-11, 01:57
Hejsan,
 
Jag har en Margareta Simonsdotter Aqvilonius (f. 1710) i min släkt, samt hennes far Simon Aqvilonius, farfar Olof Bertelsson Aquilonius, och farfars far Bertil Knudsen Aquilonius. Enligt vad jag har hittat skulle Bertil vara ifrån Kongsted, så det verkar ju stämma med ovanstående.  
 
Mina uppgifter:
 
Bertil Knudsen Aquilonius
f. 07 Mar 1588 i Kongsted, Danmark
d. 07 Jan 1650 i Löderup
 
Gift med Lisbeth Nielsdatter Hagebakken, troligen Norska.
 
Son:
 
Olof Bertelsson Aquilonius, f. 1634 i Löderup, d. 1684
Gift med Margareta Simonsdotter, f. Dec 1664 i Löderup, d. May 1707 i Östra Sallerup
 
Barn:
 
Simon Aqvilonius, f. 1680 i Löderup, d. 1713 i Håslöv. Gifte sig 11 Jun 1707 i Lund med Brita Plantin.
Bartholdus Aquilonius, d. 26 Jun 1687 i Lund (ihjälstucken på sitt rum).
Elisabeth Aquilonius
 
Margareta Simonsdotter Aqvilonius, f. 1710, d. 01 Nov 1747 i Lemmeströ (dotter till Simon och Brita).
Gift med Michael Tengwall.
 
Simon Nicolaus Tengwall (son till Michael och Margareta), f. 02 Sep 1747 i i Lemmeströ. Gift med Anna Catharina Landby.
 
Lars Tengwall (son till Simon och Anna Catharina), f. 25 Dec 1784 i Wallby. Gift 18 Nov 1810 med Helena Margareta Ewerlöf.
 
Deras dotter Annica Elisabeth gifte sig med min mormors farfars far Nils Fredric Brinck, sa jag tar tacksamt emot all information som kommer fram. OBS! Jag har inte haft tid att dubbelkolla all datum ännu!