NULL Skriv ut sidan - Swartling

Anbytarforum

Titel: Swartling
Skrivet av: Ulf Berggren skrivet 2015-03-07, 18:25
Det är tråkigt med såna här svepande påståenden utan belägg, Annika. Om du hittat en massa felaktigheter tycker jag att du ska skicka in dem.
Det är också en stor skillnad mot Disbyt, där uppgifterna också kommer från en massa olika personer. Dels är ambitionen i Smedskivans fall att hela tiden förbättra innehållet, med till exempel inkomna rättelser. Och att den databasansvarige, Örjan Hedenberg, kontrollerar alla uppgifter som kommer in, till skillnad från Disbyt. Och Vincent bör kanske inte komma med liknande svepande påståenden, med tanke på att hans påstådda rättelser under Hällestad inte höll för Örjans kontroll, vilket jag redovisat där (men jag läser inte där sedan dess, så belagda rättelser för Hällestad bör skickas direkt till Örjan).
 
Givetvis hänvisar jag till Smedskivan, den är ju en väldig hjälp eftersom den har släktträd. Självklart bör man sedan kontrollera uppgifterna.
I detta fall frågade jag om årtalet eftersom jag inte visste om det var felskrivet här eller på Smedskivan. Jag hade när jag skrev inte tid att kontrollera kyrkboken.