NULL Skriv ut sidan - Äldre inlägg (arkiv) till 18 december, 2009

Anbytarforum

Titel: Äldre inlägg (arkiv) till 18 december, 2009
Skrivet av: Thomas Ek skrivet 2009-12-18, 21:59
Nu har jag stött på ytterligare problem. När jag bläddrade på SB 1890 hittade jag en kvinna. Maria Elisabeth Lundin f. Qvarfordt. Född i Risinge 1828. men där kan jag inte hitta henne. Jag kollade då hfl över Norrköping Norra (Matteus)och hittade henne i AI:3 sid 1067. Där står hon som född 1828-12-01. Hon bor ihop med en dotter samt fosterdotter. Dottern, Jenny Albertina ska vara född i S.t Olai 1861-11-12 enl.denna hfl. Men inteens hon hittar jag i Risinge. Ingen av dessa finns heller med på Smedskivan 2009.
Sista spåret jag har är en notis i Rometorp/Hällestad 1867 att mannen hette Johan Lundin och var skräddare. Dessutom hittade jag hans dödsnotis i Hällestad. Han var bara 28 år när han dog. Dessutom var han straffad för stöld enligt en notis i marginalen i hfl.

Till råga på allt hittar jag ytterligare en Qvarfordt på samma sida i Norrköping Matteus (vilket får mig att misstänka att dessa 2 är syskon). Hon heter Kristina Karolina Qvarford och är född i Hällestad 1826-11-09. Henne hittar jag inte heller. Nu går ögonen iofs i kors efter ett fasligt letande.Jag har försökt att gå bakåt för att kunna spåra dessa men det är inte så lätt i Norrköping.  

Tyvärr så gick AD ner precis i min forskardator. Troligen ett fel på min dator så jag kan inte jobba vidare förän jag har fixat till den.