NULL Skriv ut sidan - Pousar / Pousard

Anbytarforum

Titel: Pousar / Pousard
Skrivet av: Mia Löwgren skrivet 2000-08-31, 01:16
Hej Jörgen!
Tack för tipset - fktum är att ...
...jag har redan varit inne på din -f.ö. utmärkt fina - hemsida för nära nog ett år sedan, och jag tror t.o.m. jag skrev något i gästboken eller mailade dig. Du är nämligen min farfars morfars morfars bryllings sondotters sondotters sonson!*skratt*
 
Det är ju onekligen rörigt med hur många Philip Pousard det rör sig om där i den tidiga begynnelsen - samma uppgifter om ev. dubbelskrivning med Philip d.y. / d.ä. osv finns hos Leif Boström och Jarl Pousar i Finland ( vars material delgavs mig av Kurt Pousar, oxå Finland.)
 
Varifrån kommer dessa uppgifter, och finns det något mer utförligt utrett kring hur många generationer Philip där är egentligen?
 
Och igen undrar jag om någon vet varifrån Philip den ( allra) förste kom ifrån. Flandern? Belgien? Frankrike? Holland? Läste någonstans att namnet är nära besläktat med det tyska Busshart, minns tyvärr inte var. Lindblom kanske? eller hos Jarl Pousar?
 
För övrigt är jag sonsons sondotters sondotters sonsons dotter till Stina Philipsdotter Pousard, som är Philip ( I ) :s sonsons (son-) dotter! *puh* Jag har ingen hemsida - än - men lägger gärna ut uppgifterna om hennes ättlingar fram till oss som lever idag om det önskas och anses etiskt riktigt. Vissa tycks ju applådera antavlor som inlägg, andra har blivit irriterade. Och hur är det egentligen med att redovisa namn och data kring de idag levande?  
 
All feedback mottages tacksamt, vill vara en tillgång för Anbytarforum och inte en nätgangster.
Kram så länge, säger
Mia i Maaalmö