NULL Skriv ut sidan - Äldre inlägg (arkiv) till 2001-02-15

Anbytarforum

Titel: Äldre inlägg (arkiv) till 2001-02-15
Skrivet av: Beatrice Andersson skrivet 2000-08-31, 21:48
Hej igen!
Det var aldrig min mening att irritera och reta upp folk här i anbytarforum. Jag får passa på att tacka för den information som vissa här ovan gett mig.
Till Stig:
Jag frågade faktiskt personerna i disken om de hade mer info ang Antoine le Mieneur och fick till svar att det som fanns i pärmen var den information de hade. Det var väl alltså inte dig eller Kjell jag pratade med...
Med andra ord så var jag lite irriterad då jag kom hem från Linköping. Jag ber om ursäkt om jag var aningen hård i tonen i inlägget från i Tisdags.
Till Fredrik D.:
Tack för ditt svar, jag har redan skrivit brev till Bertil I W Kjelldorf.
Till Nu är jag less på ....
Jag tycker nog att du är lite väl hård i ditt omdöme om mig. Åtskilliga är de som jag i min forskning hjälpt och de som hjälpt mig. Jag tycker att man naturligtvis (kostnadsfritt) ska dela med sig av sina egna erfarenheter och resultat. Alla har vi väl någongång suttit och svurit över försvunna släktingar farmför läsapparaten... Jag har inte krävt någonting, möjligtvis så här i efterhand så skulle jag ha krävt lite mer rättvisande info från de som stod bakom bordet för Vallonättlingarna i söndags..
Ingenstans i mitt inlägg KRÄVER jag någonting, jag ber om hjälp precis som de flesta andra som skriver här.... Vad jag tycker det verkar som för dig är att du inte kan dela med dig av dina uppgifter pga att de du ger uppgifter anger sig själva som källa. Om du ger andra forskare uppgifter om den exakta källan tex fb C:1 osv så måste du väl ändå vilja att de också fortsättningsvis uppger den källan. Ingen kan väl begära att en person ska stå för en källa om det finns mer korrekta att uppge? Men visst ett tack för tipset kan man väl förtjäna..
Till Ann-Britt:
Håller med dig om personen före dig, tyvärr så måste jag ju erkänna att mitt efternamn föll bort eller rättare sagt jag klantade till det. Hoppas detta inlägg blir mindre anonymt.
Till Anonym:
Du är antagligen samma som Nu är jag less.... Jag tycker att det verkar som om du är en väldigt bitter och nedstämd människa. Se livet från den ljusa sidan så ska du se att det känns lite bättre!
Till Anna-Lisa:
Ett stort tack för din uppgifter, jag hör av mig.
Till Mia!
Håller helt och hållet med dig. Men jag menade aldrig att göra skillnad på riktiga och oriktiga valloner. Precis som du tolkade det så menade jag med ursprungsvalloner de som var de först kända från den släkten som kom till Sverige (givetvis så hade de ju förfäder i Belgien men jag tror inte att de är kända, såvida inte mr. Anonym sitter på dessa uppgifter ;) ). Och som jag skrev ovan så var det inte min mening att bli efternamnslös.
 
 
Hoppas att jag med detta inlägg lyckats reda ut en del missförstånd och oklarheter som uppenbarligen fanns i mitt tidigare inlägg.
 
Mvh Beatrice Andersson