NULL Skriv ut sidan - Äldre inlägg (arkiv) till 08 juli, 2008

Anbytarforum

Titel: Äldre inlägg (arkiv) till 08 juli, 2008
Skrivet av: Britt-Marie Waller skrivet 2007-01-22, 18:08
Hej Thomas!
 
Carl Hindriks bror Lambert föds 1733-10-07 Rådåsa, Godegård. Systern Hedvig ska ju enl hfl vara äldst, ett år äldre än Lambert. Borde alltså vara född omkring 1732. Föräldrarna gifte sig ju 1731-06-09. Jag har letat efter Hedvig utan någon framgång. Senare såg jag att en forskare med mycket kunskap ang Godegård har lagt en uppgift på DIS, Hedvig Hero f omkring 1732 Godegård. Alltså har inte heller han hittat henne....Nu är det så att i Godegård är det väl känt att en hel del barn saknas i födelseböckerna. Läs vad Kjell Cederlind har skrivit förra året under Godegård här på anbytarforum. Jag har inte tittat på Hedvig Heros dödsnotis ännu, ska göra det. Visst har det hänt att födelseuppgifter kan skilja på t o m 10 år....man får ha ett öppet sinne när man söker och inte ta något för givet. Jag kan ju tänka mig att Hedvig Elisabeth är något äldre än vad som är skrivet i födelseboken 1804, därför har jag tittat på även några år före 1787 i födelseböckerna. F ö stämmer ju alla uppgifter i bou alldeles för bra med ovanstånde fynd för att man inte ska tro att Carl Henrik Hero f 1737 är Hedvig Elisabets far. Jag har mailat till Kjell Cederlind som också forskar mycket i Godegård och har bra koll på vallonsläkterna där. Vi får se om han kan hjälpa dig med någon mer info.
 
Mvh
 
Britt-Marie
 
Detta inlägg har flyttats från Östergötland, Efterlysningar, Pehr Fredrik Wahlström född 1780 i S:t Olai.
Magnus Hjärtström, moderator för Östergötland