NULL Skriv ut sidan - Äldre inlägg (arkiv) till 2002-10-26

Anbytarforum

Titel: Äldre inlägg (arkiv) till 2002-10-26
Skrivet av: Åse Engan skrivet 2000-10-08, 13:47
Jeg er Åse Engan fra Hof i Vestfold, Norge. Jeg etterlyser min tipp-tipp-oldefar Claes Gefvert som var valloner og innført i Landsarkivet i Gøteborg rundt 17/1800-tallet, men ikke med f?dselsdato og sted.  Bare at han da var registrert i Sverige.  Claes Gefvert var antakelig smed.  Han giftet seg med Maria Holmberg, f. 21.6. 1795 i Warmland, Gunnarskog.  Marias far var:  Olof Holmberg, f. Warmland og smedmester på Fedos Bruk og mor var:  Maria Pedersdotter, f. Warmland.  De fikk bl.a. s?nnen Johannes f. 5.7. 1828 i Warmland, Gunnarskog.  Han er registrert som Johannes Hjerpe. og han flyttet til Algå og bosatte seg på gården Vik i 1852.  Johannes Hjerpe (min tippoldefar) fikk en datter Christine f. 28.11. 1850 med Cajsa Olsdotter.  De var ugifte.  Han giftet seg senere med Maria Olsdotter fra ?. Salboda og fikk med henne fire barn.  Cajsa Olsdotter reiste til Norge med sin lille datter og de bosatte seg der.  Senere i Oslo.  Christine er min oldemor og mor til min morfar.  Er der noen som kjenner til Claes Gefvert og Johannes Hjerpe så er jeg glad for å få beskjed.  Hilsen Åse Engan