NULL Skriv ut sidan - Gutke

Anbytarforum

Titel: Gutke
Skrivet av: Marit Skramstad skrivet 2010-01-10, 23:22
Jeg har jobbet med slektsforskning en kort stund. Jeg har svenske aner både på mormor og morfars side.  Min tippoldefar het Sven Jansson Gutke. Han var gift med Anna Britta Andersdotter.
Johannes Gutke var sønn av Sven og Anna Britta. Han ble født 26.03. 1845 på/i Lanemyr og er min oldefar. Han giftet seg med Carolina Carolusdotter 03.09 1875. Carolina ble født 05.01. 1851. De hadde 11 barn. Johannes Gutke var var skredder. Min mormor Emma Josefine var datter av Johannes og Carolina. Mormor ble født. 14.03. 1880. Hun og broren Johan Fredrik flyttet til Tønsberg i Norge. Mormor kom til Tønsberg 04.05.1900. Johan Fredrik var sjømann og flyttet dit 28.11.1904.  
Finn var sønn av Johan Fredrik. Han brukte etternavnet Johannesen. Hans sønn Bjørn Erik og datteren Turid har tatt tilbake navnet Gutke og bor i Tønsberg. Bjørn Eriks datter er Elin Gutke. Ingen andre i følge telefonkatalogen bærer navnet Gutke i Norge
 
Lenger er jeg ikke kommet.
 
Hvis du vet noe om min mormors slekt, er jeg glad for alle opplysninger jeg kan få.
Jeg bor i Kongsberg, Norge. Jeg kan motta Gedcom-filer. Min morfar het Isak Marenzius Dahl, som også kom fra Sverige. Om hans slekt vet jeg foreløpig ingenting.  
 
Vennlig hilsen Marit Skramstad