NULL Skriv ut sidan - Äldre inlägg (arkiv) till 11 september, 2012

Anbytarforum

Titel: Äldre inlägg (arkiv) till 11 september, 2012
Skrivet av: Ingeborg Palmén skrivet 2012-04-19, 22:13
Anna Maria Frumeri född 1732, dotter till Per F. och Anna Maria Warg, får 5.9 1758 i Nora ett uä barn, Anna Fredrika, med bergsfogden Lars Fredrik Bergström (Nora har i dopboken uä-barnen helt skilt från de andra, så jag har sökt!). Föräldrarna gifter sig inte. Enligt uppgifter i de s.k. Bromanderska släktutredningarna skulle Anna Maria F. senare ha gift sig med auditören Knut Billinggren. Honom har jag hittat i Värmland, i Östra Fågelvik hsf 1774-80 sid 8, men utan hustru. Knut Billinggren finns vidare framåt i Karlstad med barn (och hushållerska), men ingen hustru. I Karlstad finns antecknat under Clara Warg (Anna Marias moster) en hu Frumerie i hsf 1775-79, sid 228. Men härefter är det gap i hsf på 10 år, Clara dör och detta är det sista jag möjligen sett av Anna Maria F.
Nu undrar jag om någon vet a) när och var Anna Maria F. gifte sig med Billinggren och b) när och var Anna Maria själv dog.
Billinggren själv var gift i Stockholm 6.10 1751 första gången, men jag har inte hittat honom efter det, förrän han dyker upp i Värmland.
Dottern Anna Fredrika Bergström blev med tiden torparhustru i Stavnäs och dog i Ny socken 1.10 1825.
Ingeborg Palmén i Helsingfors