NULL Skriv ut sidan - Äldre inlägg (arkiv) till 03 mars, 2013

Anbytarforum

Titel: Äldre inlägg (arkiv) till 03 mars, 2013
Skrivet av: Ove Tegnér skrivet 2009-10-24, 16:36
Det är med skräckblandad förtjusning jag nu återigen, äntligen, lägger ut Bonneviers ättlingaverk som en nerladdningsbar GEDCOM fil. Det är 9 år sedan sist! Detta blir också sista gången som jag kommer att lägga ut detta arkiv som en nerladdningsbar fil.  
Ni som har varit i kontakt med mig sista året har jag redan skickat ett mail till. Andra intresserade av GEDCOM -filen kan fylla i ett formulär på min hemsida så kommer ni till sidan för nerladdning.  
http://www.binatech.se/hem/bonformSE.htm  
 
Varför sista gången?  
Jo, jag har nu i höst startat upp en hemsida med all min forskning tillgänglig, på bägge mina föräldrars sida. Det är ett php program med SQL databas som snurrar på det webhotel jag har. Programmet heter The Next Generation och är ett modernt sätt att presentera stora databaser utan att behöva ladda upp tusentals html filer. Man kan själv administrera och justera det som man vill. Skapa egna rapporter osv.  
Härifrån kan ni själva ladda ner grupper av människor eller skriva ut antavlor t.ex. Även en släktskaps beräknare finns. Man kan visa träd med både ättlingar och anfäder.  
Allt är fritt och ligger på min domän Binatech.se men det visas bara personer som är födda för mer än 90 år sedan. Om ni har anknytning till någon släkt och registrerar er på den sidan så kan ni få tillgång till nu levande personer också. Du hittar den sidan här:  
http://www.binatech.se/tng/  
 
Jag har fler uppdateringar och att göra på ättlingar till Bonnevier som skall läggas in men jag kände mig tvingad att få ut detta innan det går troll i det alldeles. Det har också varit riktigt stora fel som jag med stor hjälp av Örjan Hedenberg kommit till bukt med.  
Jag har också haft svårt att hinna ikapp alla andra smedsläktforskare som så föredömligt rapporterar till Smeddatabasen. Stora delar av det jag har på Bonnevier hittar ni också på Smedskivan 6 från 2009. Jag har dock lite fler ättlingar här och var och de får ni som är nyfikna på leta upp själva.  
Ett stort tack till alla släktingar jag fått till mig och alla uppmuntrande kommentarer, tips och hjälp genom åren.  
 
mvh // Ove Tegnér