NULL Skriv ut sidan - Äldre inlägg (arkiv) till 2003-10-07

Anbytarforum

Titel: Äldre inlägg (arkiv) till 2003-10-07
Skrivet av: Caroline Ekström skrivet 2003-10-05, 14:32
I vigsellängden C:1 sid 221 1713-06-07 har Asmund Svensson och Britta Persdotter gift sig. Han kommer från Jonsbol och hon från Skogen. Hennes hemort är inte lättläst men i kanten vid datumet står Skogen vilket liknar texten vid hennes hemort.
Vid Catharina Asmundsdotters död är tyvärr åldern dold av en stor bläckplump i dödsboken F:2 sid 85!!
Jag har försökt läsa födelseboken från 1710 och framåt 1722 men inte hittat någon Catharina med fader Asmund men gör ett nytt försök i kväll. Om det är den Asmund vi hoppas på så ska ju Catharinas födelse finnas efter 1713 i alla fall.
Tack för informationen. Du och några andra har tidigare haft diskussioner om denna släkt Blom som hjälpt mig mycket i mitt eget letande efter Anders Blom som föddes 1816 i Alster så jag tackar även för den hjälpen. Med era resultat har jag kunnat följa några av familjen Bloms medlemmar genom hela 1700-talet och en bra bit in i 1800-talet. De flyttar ofta men håller sig huvudsakligen i Värmland. Om du är intresserad kan jag vidarebefordra mina resultat.
Vänligen Caroline