NULL Skriv ut sidan - Tiesenhausen, von

Anbytarforum

Titel: Tiesenhausen, von
Skrivet av: Martin Brandt skrivet 2010-08-17, 09:40
Hej Patrik!
 
Jag kan bara bidra med de uppgifter jag har fått fram dels från Genealogisches Handbuch dels i andra hand. Dock med noga utsatta källhänvisningar. Dina uppgifter stämmer överrens med de jag har fått. Dock med lite andra varianter på namnen.
 
Bartholomeus pappa i mina källor kallas Johannes II von Tisenhusen. Hans far kallas Johannes I von Tisenhusen.
 
Av de uppradade av dig härstammar jag ifrån Bartholomeus pappa och bakåt.
 
http://brandt.radient.org/genealogi/Anna+von+Tiesenhausen-25f1bd26 från min webbsida bör vara den förstnämnda i din antavla. Där ser du källorna jag har fått.
 
GHdA har jag ej kontrollerat själv, däremot finns Genealogisches Handbuch der estländischen Ritterschaft tillgägnlig på internet i digital form. Den har jag kollat igenom. Hoppas du kan ha nån nytta av detta  
 
Källhänvisningarna för de uppgifter jag fått är:
 
Genealogisches Handbuch der estländischen Ritterschaft, Bd. 1, O.M. von Stackelberg (Bearbeiter), im Auftrage des estländischen Stammadels, 1929-1931, (C. A. Starke, Görlitz), 85,583
 
GHdA, Freiherren A Bd. IV, Bd. 27 der Gesamtreihe, Ehrenkrook, v., Hans Friedrich (Hauptbearbeiter), (C. A. Starke Verlag, Limburg a. d. Lahn 1962), diverse sidor
 
 
Genealogisches Handbuch der estländischen Ritterschaft finns i sin helhet i digital form.. jag ska leta upp länkarna åt dig.. jag har dem nånstans...  
 
mvh
Martin
 
(Meddelandet ändrat av MartinB 2010-08-17 09:54)