NULL Skriv ut sidan - Äldre inlägg (arkiv) till 07 juni, 2011

Anbytarforum

Titel: Äldre inlägg (arkiv) till 07 juni, 2011
Skrivet av: Kaj Janzon skrivet 2011-05-14, 12:09
Ole, Jag måste erkänna att jag inte riktigt förstår vad du menar med ditt inlägg. Vad är det du vill att jag ska göra?
 
Jag har besvarat alla dina frågor, många av dem ett flertal gånger genom åren. Det har också andra forskare gjort här: Niclas Rosenbalck, Lars Løberg, framlidne Tore Vigerust m.fl.  
 
Du har givetvis din fulla rätt till en annan uppfattning och åsikten att såväl statsstödda som andra forskare har fel i denna sak och du har rätt.
 
Du vill emellertid ha mer än så. Du mer eller mindre kräver  att jag ska ge dig rätt. Men det kan jag inte.  
 
Som statsanställd får jag nämligen aldrig medvetet vilseleda någon som söker korrekt information. Det enda jag kan göra är att efter bästa förmåga återge det som står i de aktuella dokumenten och försöka förklara det på ett begripligt sätt. Det är uppenbart att jag har lyckats med det. Av dina inlägg framgår tydligt att du har förstått  mina och andras förklaringar i saken men att du inte accepterar dem som korrekta. Därmed står vi i en återvändsgränd. Vi kommer inte längre Ole. Jag har inget att tillägga i saken och inget som jag vill ändra i tidigare lämnade uppgifter.
 
Jag lovar att om nya fakta dyker upp i denna sak och kommer till min kännedom, så blir du den förste som får veta det.
 
Med vänlig hälsning
Kaj Janzon
 
(Meddelandet ändrat av kaj 2011-05-14 12:18)