NULL Skriv ut sidan - Äldre inlägg (arkiv) till 2006-01-05

Anbytarforum

Titel: Äldre inlägg (arkiv) till 2006-01-05
Skrivet av: Kaj Janzon skrivet 2006-01-04, 14:54
Apropå underminerande av någons trovärdighet i stället för att kritisera sakfrågorna, så verkar Bengt genom sitt inlägg gällande namnet Folkvid den 03 jan 2006 kl. 02.01 implicit vilja inkompetensförklara utgivarna av Sveriges medeltida personnamn.  
 
Enligt SMP rör det sig nämligen om fyra olika personer [SMP, häfte 6 sp 103 f].
 
Jag har granskat SMP:s redovisning för att se om det finns några uppenbara svagheter i den men har inte kunnat finna sådana. Enligt min uppfattning är det fullständigt omöjligt att med historievetenskapliga metoder sammansmälta dessa fyra personer till en.
 
Det kan bero på att SMP:s medarbetare kan sitt jobb. Tro det eller ej, så går det faktiskt att hitta personer med relevant akademisk examen och lång yrkeserfarenhet bland SMP:s medarbetare. De är proffs på sitt område helt enkelt.
 
Det kanske kan accepteras som sakligt att jag påpekar detta?
 
Med ett bestämt avvisande av den i sammanhanget smått absurda anklagelsen att jag skulle ha förstorat något för att underminera någons trovärdighet, lovar jag att också gå igenom underlaget för SMP:s ställningstagande och skriva något mer detaljerat om saken. Men det blir också under en annan rubrik.
 
Det löftet får avsluta mitt deltagande i diskussionen här gällande de frågor som inte hör hemma i denna tråd. Det har som sagt redan blivit alldeles för mycket av den varan.