NULL Skriv ut sidan - Äldre inlägg (arkiv) till 2006-01-05

Anbytarforum

Titel: Äldre inlägg (arkiv) till 2006-01-05
Skrivet av: Kaj Janzon skrivet 2006-01-04, 08:38
Leif, Jag tycker ingenting om Bengt. Jag vet inte vem han är och jag vet inte vad han har för motiv och drivkrafter. Men jag läser vad han skriver och visar honom den respekt man bör visa var och en som ger sig in i en seriös forskningsdiskussion, d v s att jag tar honom på orden.
 
När Bengt (eller någon annan) påstår något om faktiska sakförhållanden i det förflutna så granskar jag det mot de angivna källorna. Om påståendena framförs på ett sådant sätt att jag bedömer det som potentiellt vilseledande för den som inte är så insatt i ämnet, då kommenterar jag inte bara sakpåståendena utan också det sätt på vilket de framförs.
 
Jag är inte riktigt klar med Bengts två senaste inlägg (har inte hunnit pga jobbet). Det är emellertid min avsikt att bl a kommentera det han ovan skriver om Katarina ann?bill?. Det gör jag under lämplig rubrik, förslagsvis Katarina av Steninge.
 
För övrigt finns det nu väldigt mycket i denna tråd som inte har med den heliga Birgitta att göra. Jag ska försöka hinna med en genomgång snart och försöker då plocka ut ett och annat av allmänintresse och skyffla iväg det till mer relevanta rubriker.