NULL Skriv ut sidan - Grubbe - en och samma släkt?

Anbytarforum

Titel: Grubbe - en och samma släkt?
Skrivet av: Marc Hernelind skrivet 2005-07-29, 23:46
Nicklas du berikar inte disskutionen med att klanka på mina källor, och säja att jag snor uppgjifter är fräkt och sanslöst på grund av att varje släktforskare tar(Snor som du säger)sina uppgjifter från kyrkoarkiv eller andra arkiv man kan få sin källor från histroriker medeltida brev,från andra forskare som har sin alster tillexempel på riksarkivet som Johan Bure ect,sen kan det finnas såna som Leif Boström  hemsida som förmodligen hjälpt hundratals forskare som sen måste försöka på egenhand se om uppgifterna stämmer. och det kallar du sno?  
sen verkar du inte veta så mycket om medeltid forskning när du kallar Dick Harrison, Elgenstiernas Ättar tavlor, Lars-Olof Larsson
Lars O. Lagerqvist för dåliga källor, du vet ju lika bra som jag att släktten Toot ,Soop,Grubbe i Damark Ulfsax är väldokumenterade släkter så Linje 1. som jag kallar den bara med namn och år är ju för att den är så känd att jag inte skulle behöva hyllmeter med källor. det är linje 2 som jag kan förstå om du har synpunkter på för vissa generationer har jag bara savga indicer men jag har redovisat det jag har flera gånger, och det står dej fritt att förkasta den linjen men jag har med de källor jag redovisat ansett att det räcker för mej och att jag söker vidare efter mer som kan stärka den linjen. vi kan gärna diskutera på mail eller telefon eller träffas för så här så kan det bli flera sidor bara med källor för en person och för såna som dej som vi haalla källor är det här ett dåligt forum man får aldrig plats med allt och värden blir inte glad om man skriver för mycket. /Marc