NULL Skriv ut sidan - Båt av Billa

Anbytarforum

Titel: Båt av Billa
Skrivet av: Niclas Rosenbalck skrivet 2012-11-10, 00:12
Ja, *suck* Stig. Det var inte glädjande att läsa att det är så mycket kränkande som du upplever - rekommenderar dig därför som medmänniska att du ska läsa Ann Heberleins Kränkningar och förlåtelse (2005), vilket terapeutiskt kanske kan hjälpa dig.
 Efter att ha läst ditt brev så ser jag att det innehåller flera felaktiga påståenden om vad jag skrivit och vad jag framlagt som alternativa teorier. Det är enbart för läsaren att jämföra de datum som Stig Östensson hävdar jag sagt och påstått saker med vad jag egentligen skrivit. Vissa saker vävs dock in textmässigt med hänvisningar till källtexter som gemene man kanske inte har tillgång till, varför det kritiskt kan bli svårt att avgöra sanningshalten och tolkningen av dessa. Med tanke på Stigs ovana vid internetforum kan jag dock förlåta honom hans heta ordalag och euforiska uttalanden då han inte synes speciellt insatt i varken hur öppna diskussionsforum socialt fungerar eller vad öppen källkritik är.  
   Om jag haft möjlighet skulle jag ha gått i svaromål och visat på brister i argumenten ovan, men jag har varken lust eller tid med Östensson och skärskådan av Båt av Billa just nu, inte på ett bra tag framöver. Kommer dock att läsa vad som framkommer på forumet och förhoppningsvis ges det tid i framtiden att skriva en artikel för publicering. Ber därför andra personer att bidra till att skärskåda vad som skrivits i diskussionen som utmynnat till en debatt med Stigs inlagor.