NULL Skriv ut sidan - Bidz

Anbytarforum

Titel: Bidz
Skrivet av: Leif Tennare skrivet 2015-11-13, 17:20
På ingenjörsspråk, så handlar det om summering av toleranser... Då vi här mestadels rör oss enbart med approximativa tidpunkter- med enstaka randvillkor, typ minst 21 år - så måste man självklart undersöka alla alternativ inom toleransområdena. Om Konrad var ex.vis 24 år före magisterinceptionen, så är ju de facto 'randvillkoret' uppfyllt. Om Klaus var yngre än Konrad, så kunde han också vara endast ett år yngre, eller t.o.m. jämnårig med Konrad, d.v.s. tvilling! Att Klaus Bidz  inte är känd efter 1447, innebär väl inte nödvändigtvis att han dog direkt efter 1447? Vilket underlag finns f.ö. för postulatet att Klaus inte kunde ha gift sig om han var bara 20 år?
 
Jag anser fortfarande att mitt scenario är fullt möjligt, men jag hävdar inte att det är sanningen, utan endast att det uppfyller fler randvillkor än de hypoteser jag har hittills träffat på. Till skillnad från övriga, så uppfyller det såväl de explicita som implicita kraven härrörande från Olof Jönssons och Anna Bidz dispensansökan, vilket är att betrakta som det mest komplexa randvillkoret..