NULL Skriv ut sidan - Antagande av utdöda ätters namn

Anbytarforum

Titel: Antagande av utdöda ätters namn
Skrivet av: Anders Pemer skrivet 2008-06-18, 09:47
Mycket intressant det Sven-Ove nämner. Är detta sant är det ju förfärligt, det här borde ju de drabbade ätterna naturligtvis gå ut med om det verkligen förekommer, såpass stick i stäv med vad som hävdas officiellt.
 
Jag förstår bara inte logiken i att hemlighålla det, och konspiratoriskt nämna det för någon annan som kan droppa uppgifter lite på det här viset.
 
Var det någon som hade ett adligt namn och försökte svänga sig med att egentligen tillhöra den adliga ätten, men vara utestängd från Riddarhuset på någon sådan här sorts grund, och själv skapa en fejkad skrivelse från Riddarhuset, så är beteendet klockrent förståeligt.
 
Vore det verkligen som det framställs ser jag däremot ingen som helst logik i att berätta om saken för någon lite här och lite där på det här sättet, och sprida rykten men inte mer. Eftersom Riddarhuset officiellt hävdar att man inte utesluter några enskilda grenar av adliga ätter på ett sådant här sätt kan jag inte se vad man själv skulle ha att vinna i något som helst avseende på att sitta och veta, men bara hålla tyst, på det här sättet.
 
Det enda förhållande det verkligen pekar på är som sagt att man sitter och hittar på detta. Påstår inte att det är det det handlar om, men vill gärna peka på det. För är detta sant skulle jag verkligen vilja att det kom upp till ytan!