NULL Skriv ut sidan - Äldre inlägg (arkiv) till 05 januari, 2003

Anbytarforum

Titel: Äldre inlägg (arkiv) till 05 januari, 2003
Skrivet av: Sven-Ove Brattström skrivet 1999-11-01, 21:19
Till Annsofie Sterner
Hej,
Förflyttad som du ser !
Det är riktigt att alla diskussioner skall vara offentliga. Mitt förslag om kontakt via E-Post var enbart för att jag tror vi talar förbi varandra. Jag kände att jag förde bort diskussionen från Bratt af Höglunda, som var den rubrik vi befann oss under.
Jag tycker att de traditioner och regler som gäller för Riddarhusets ätter skall respekteras. Ej heller tycker jag att Adliga namn skall få återupptas hur som helst. Detta är för mig även en kulturfråga. Det citat jag hänvisat dig till, fick mig att undra om du anser att anor inte existerar för dig, såvida inte riddarhuset har kontrollerat och godkänt dem. Men jag tror inte att riddarhusets genealoger följer upp varje kvinnas ättlingar, under sekel framåt. Trots det kan dessa kvinnor ha många ättlingar, som har ett genetiskt betingat släktskap med en viss ätt. Att de inte räknas som tillhöriga ätten formelt är en annan sak.
Men jag tror fortfarande att vi talat förbi varandra. Meningen är inte att försöka slå dig på fingrarna, jag hoppas du förstår det.
Med vänlig hälsning,
Sven-Ove Brattström