NULL Skriv ut sidan - Adelsbrevet

Anbytarforum

Titel: Adelsbrevet
Skrivet av: Annki Roos skrivet 2004-06-14, 01:00
Men är det inte så man kommer någon stans.....att fundera och ifrågasätta och framför allt diskutera det man funderar över. Jag har sett massor av vetenskapliga och historiska program på TV där det spekuleras hej vilt. Kan det ha varit si eller så. Sen när programet är slut....ja, då vet man kanske inte mer ändå. Istället har det dykt upp en massa nya frågor om ämnet i fråga. Jag tycker det är hur spännande som helst.
 
Att ställa frågor över det man undrar är ju jätteviktigt, hur ska man annars lära? Jag kan ju ha funderat på något, ställa en fråga, och då är det inget påstående, utan just bara en fråga. Jag tycker det är så onödigt att då slå med pekpinnen och praktiskt taget tala om för en hur dum man är. Ingen fråga är för dum för att ställas (enligt min mening)tvärtom. Men man behöver ju inte sträcka sig längre än till sitt arbete, för att märka hur rädda folk är att fråga. Sen blir det en massa misstolkningar och baktaleri istället. Det tycker jag är så synd.
 
Nu blev det ett långt inlägg det här, typiskt. Vill bara säga att låt oss som inte kan bättre ställa våra frågor, hur dumma ni än tycker dem vara. Hjälp oss reda ut begreppen och låt oss diskutera olika aspekter. Det kan bli intressant, jag lovar.
MVH
Annki