NULL Skriv ut sidan - Äldre inlägg (arkiv) till 15 februari, 2006

Anbytarforum

Titel: Äldre inlägg (arkiv) till 15 februari, 2006
Skrivet av: Steve Palmquist skrivet 2004-04-19, 00:52
Hej Ralf:
 
Du liksom jag vet att det är många upplysningar, vilket är härligt! nej jag vet att släkten von Rahden inte är inroducerad, men tack Ralf för upplysningen. Denna person Magdalena Sofia von Rahden är ju mycket viktig i detta sökande efter förståelse av detta mysterium von Rhoden/von Rahden. jag kan inte förstå hur en släkt med samma personer kan ha dubbla identiteter utan att man har upptäckt det genom åren...he he.eller så har man? Det finns ett par frågor om dessa personer i rötter, men de ger fortfarande ingen mening om denna övergång mellan danskt och svenskt. Hur kunde en tillflyttad ätt von Rahden (ill Sverige!) också vara en släkt von Rhoden som anlänt kanske 20-30 år före anekteringen av Skåne? När nu båd namn varianterna eller olika släkter? von Rahden och von Rhoden innan Laxmand (sonen!) det konstiga namnet ärvt från Gyldenstierne (morfar!) och Henrik  (Heinrich?)Achatius von Rhoden som invandrat fårn Mecklenburg med ett til Heinrichhagen vilken alltid annars betyder han äger en gådr eller gods (i Mecklenburg?!) Vi måse hel enkelt samarbeta för att finna dessa rötter til de omstridda ätter oansett om de kom före eller efter anekteringen!
M.V.H. Steve