NULL Skriv ut sidan - Äldre inlägg (arkiv) till 03 juli, 2013

Anbytarforum

Titel: Äldre inlägg (arkiv) till 03 juli, 2013
Skrivet av: Leif Persson skrivet 2013-06-27, 12:00
Fina fynd där Kristian!  
 
Och utifrån vad Carina skriver så håller jag med om att det här är en annan nivå än just vanlig släktforskning, men jag tycker ändå att man visst kan utföra sina efterforskningnar på det här sättet, när det just på grund av försvunna/förstörda kyrkoböcker inte går att fastställa några bevisbara födelseuppgifter. Men det ska framgå att det inte är 100%-igt bekräftat utan endast mer eller mindre sannolikt, troligt eller så, och att man utifrån dessa uppgifter har ringat in eller uteslutit eventuellt släktskap, vilket också görs bra här. Det kan hjälpa kommande generationers sökare också, vilket jag absolut att den här diskussionen bidrar till. Jag skulle även vilja rekommendera fler att besöka något arkiv, (Riks-, Krigs- eller Landsarkiven) när man kommer till den här nivån, men självklart är det upp till var och en att välja vilken nivå man vill forska om sin släkt.
 
Ang Wolmarska lantmilisbataljonen så hittade jag denna länk vid en sökning, kanske ni redan sett den? http://www.mi.ras.ru/~malinov/list64.htm Där nämns förutom L?now även att H J von Buddenbrock styrde ett kompani Fellinska kretsens lantmilisbataljon samt en H G von Buddenborck för de livländska lantdragonerna.