NULL Skriv ut sidan - Äldre inlägg (arkiv) till 03 juli, 2012

Anbytarforum

Titel: Äldre inlägg (arkiv) till 03 juli, 2012
Skrivet av: Carina Widell skrivet 2012-07-03, 22:29
Jag har också tänkt liksom du, Kristian, att eventuellt kan de ha tagit namnet från någon på morssidan. Det var inte helt ovanligt. Även tack till dig, Leif för din värdefulla information, liksom din värdefulla information, Kristian.
 
Maria Carlsdotter Blome gm Corp.af br.ofw.Lijfwens reg. Jacob Hansson Root 1684, var en ny bekantskap. Dock är namnet Root/Roth bekant. Kasper Fredrik och Ottiliana har någon gång som fadder en Jonas Wulf f. 1666, Umeå och Jonas Wulf var gift 1. med Brita Roth, 2. med Anna Hortelia
 
Jag kan inte mycket om Jonas Wulf men han ska vara son till Anders Håkansson Wulf ( tror han är inom det militära ) och bördig från Umeå. Han måste vara i ungefär samma ålder som syskonen Blomfeldts föräldrar.
 
Carl Blomfelt och Anna Elisabeth Wijkman var också dessa nya bekantskaper men namnet Wijkman känns igen, bland annat hade Diedrich Blomfeldt i Märjamaa flera faddrar till sina barn som heter Wickman/Wikman/Wijkman med reservation för att det stavades väldigt olika från gång till gång, troligtvis beroende på vem som fört in det i kyrkboken.
 
Jättefin information av er två, Kristian och Leif. Det är något att jobba vidare på.
 
Även jag känner igen namnet Tiet/Teet men kan i nuläget inte komma ihåg i vilket samband jag sett namnet.
 
mvh
Carina