NULL Skriv ut sidan - Äldre inlägg (arkiv) till 03 juli, 2012

Anbytarforum

Titel: Äldre inlägg (arkiv) till 03 juli, 2012
Skrivet av: Carina Widell skrivet 2012-07-02, 03:11
Jättebra. Jag har undrat vad det blev av Henrik Johan Bodin. Likaså har de i husförhören en son Olaus som jag inte heller har hittat någon födelse på eller vad han gjorde och sysslade med senare i livet. Har bara sett han antecknad en endaste gång i husförhören.
 
Du har rätt, Kristian. Att bli begraven inne i kyrkan tyder på att Kasper Fredrik var en aktad person och en högreståndsperson. Kanske det går att ta reda på om han begravdes bland släktingar till honom eller om han var ensam från släkten Blom/Blomfeldt att få en så ärofylld gravplats.
 
Bristen på Blomfeldtar i socknarna Piteå, Nederluleå med mera och om inte ursprunget kommer från Florin/Florinus så skulle jag vilja påstå att Kasper Fredrik och Ottiliana kommer från ätten Blomenfeldt med stamfadern Per Larsson i Kolberg. Det verkar vara det enda alternativet. Det känns som att man har svaret inom räckhåll men man får inte ihop det riktigt.  
 
Herr Buddenbrock på Mårdnäs var fadder 1730 i Segersta åt soldat Olof Biörnrams son Jöran.
 
mvh
Carina