NULL Skriv ut sidan - Äldre inlägg (arkiv) till 29 juni, 2012

Anbytarforum

Titel: Äldre inlägg (arkiv) till 29 juni, 2012
Skrivet av: Carina Widell skrivet 2012-06-12, 21:47
Hej, Kristian  
 
Hur går det för dig med syskonen Blomfeldt ? Trots att jag inte är släkt med dem, så känner jag en sorts samhörighet med syskonen och är intresserad av denna släktutredning. Det är ju det som är tjusningen med släktforskning, att få vara lite detektiv. Jag har försökt att hitta Kasper Fredrik i Stockholm men har inte funnit honom än ( ska titta mer ). Idag har jag tittat i Stockholm Tyska Sankta Gertrud.
 
Hej alla andra  
 
Skulle någon av er vilja hjälpa mig med att tyda om det står Blume som efternamn på Johan Friedrich ( otydligt efternam, med god vilja så tycker jag det står Blume ) och hans hustru Anna Lenmans barn Jakob, när han döps 27/9 1712 ??? De finns i Stockholm Sankta Gertrud Tyska, CI:1b bild / 112, sid / 893
 
Skulle någon vilja tyda faddrarna till Jakob samtidigt ? Jag är osäker på namn eller titlar.
 
Kristian, däremot har jag inte kunnat forska i Rigas böcker. Har glömt lösenordet men har mailat tre ggr om nytt men ej fått svar.
 
Syskonen Blomfeldts ursprung är mycket intressant, så jag hoppas att vi kan lösa det. Småland kan vänta.
 
Har även tittat i Segersta ( X ) efter von Buddenbrocks men utan resultat.
 
mvh
Carina