NULL Skriv ut sidan - Äldre inlägg (arkiv) till 14 maj, 2012

Anbytarforum

Titel: Äldre inlägg (arkiv) till 14 maj, 2012
Skrivet av: Carina Widell skrivet 2012-05-05, 23:14
Detta är kanske inget som ger något men jag har hittat ett par fadderskap till där Kasper Fredrik Blomfeldt och hans hustru, tror att det är Brita von Garden men hon skrivs som Hustru Brita Blomfeldt är faddrar. Tyvärr så tycker jag det var en aning svårt att tyda texten, hoppas det blir rätt ändå.
 
Svea Livgardes norra bataljons församling C:1, bild / 34:
 
Furiren Blomfeldt ( kan ju ev vara Johan Henrik Blomfeldt också ) är fadder åt korpral vid Lovisins kompani Petter Blanks son Magnus, född den 10/2 1718, andra faddrar är bland andra sliparen Swart, hustru Kirstin ( Borg ? Berg ? ), föraren Morin och Hustru Catharina Andersdotter.
 
Svea Livgardes norra bataljons församling C:1, bild / 39:
 
Hustru Brita Blomfeldt är fadder 1719 till Sven ( Lind ? Lindblom ? Namnet är kladdigt så jag vet ej om det bara är Lind eller ett längre namn ) vid Lodes kompani och hans hustru Catharina Ekenbergs dotter Catharina, fler faddrar är Hattmakare Christian Skiänck, Johan Conrad Vejkert och Hustru Catharina Bengtsdotter.
 
Jag känner igen hattmakare Christian Skiäncks efternamn, om jag inte missminner mig så tror jag att jag har sett namnet Skiänck i samband med Kasper Fredrik Blomfeldts militärvän Johan Holsts far Marcus Holst i Gävle Heliga Trefaldighet.
 
(Meddelandet ändrat av jensen 2012-05-05 23:16)