NULL Skriv ut sidan - Zelow

Anbytarforum

Titel: Zelow
Skrivet av: Göran Johansson skrivet 2009-02-02, 19:06
Varför kommenterar ingen Annika Johanssons inlägg ovan? Jag anser det vara mycket intressant. Om Annika har belägg för en släkt Zelow i Kassuben kanske eller anteckningar som stämmer överens med Gillingstams antydningar så borde det vara något att spinna vidare på. Att överta släkthandlingar kan vara svårt, det kan nog var och en intyga. Annika, kan du inte göra ett nytt försök att finna papperna om släkten Zelow.
 
Du hade en fråga om andra frillobarn till Erik XIV. Jag vill inte påstå att jag känner till så mycket om det om man undantar den ev. frillodottern Margareta Eriksdotter. Hon kan dock lika väl vara dotter till en kyrkoherde.  
 
Det ligger en hel del i det faktum att det kan ha funnits en äldre Daniel Zelow anser jag. Det borde absolut undersökas mer. Kanske Dick Wase har något att bidra med. Jag har kollat i heraldisk litteratur på UB i Lund. Har tyvärr inte kunnat finna någon adelssläkt Zelow eller Sellouw. Det betyder ju inte att den inte har existerat. Den som bor i Stockholm har säkert tillgång till andra och bättre källor.
 
Vänlig hälsning
Göran