NULL Skriv ut sidan - Wulfrath

Anbytarforum

Titel: Wulfrath
Skrivet av: Christer Eklund skrivet 2011-12-31, 17:32
Ola Erici
 
Jag släktforskar bland annat i min släkt Rydeberg. 1869 gifter sig Götha Amalia Bernhardina Rydeberg (född 1844) med Bernard Andreas Otto Herman von Wolffradt (född 1843) och bosätter sig på Thorstorp Säteri, Grimeton församling. Paret får två barn, Olof Gustaf Herman (1871) och Hedvig Anna (1872). När tredje barnet föds dör både mor och barn 1875.
 
B. A. Otto Herman von Wolffradt gifter om sig 1886 med Ebba Augusta Leffler och flyttar, efter försäljning av Thorstorp, till Varberg.
 
Är det samme Otto von Wolfradt du skriver om i dina inlägg 2001 och 2007? Han skulle varit trolovad med Klara Maria Rylander och tillsammans fått sonen Harald 1880. Tiden stämmer väl mellan första hustru Rydeberg och andra hustrun Rylander.
 
Du skriver också att du nedärvt allt släktmaterial från Otto von Wolffradt. Om det finns något som berör första hustrun Götha Amalia Bernhardina Rydeberg så är jag mycket intresserad att få ta del av det. Det finns ju brev mellan hennes son Herman och fadern Otto. Om det skulle finnas foto på Otto von Wolffradt, hans hustru Göta Amalia Rydeberg eller deras två barn så vore jag mycket tacksam att få ta kopior av dem.
 
MVH
Christer Eklund