NULL Skriv ut sidan - Äldre inlägg (arkiv) till 2002-08-20

Anbytarforum

Titel: Äldre inlägg (arkiv) till 2002-08-20
Skrivet av: Carl-Fredrik Hanzon skrivet 2002-08-16, 12:05
Per Svensson (Om det nu är så du heter; det har tidigare funnits inlägg här på anbytarforum av en Per Svensson, som också kallat sig Lars Karlsson. De har i likhet med ditt inte heller varit helt trevliga)
 
Jag förstår faktiskt inte alls vad du menar med min besserwisserattityd, eller ens vart du vill komma. Jag tror inte att någon som känner mig personligen ens skulle komma på tanken att förknippa mig med en sådan attityd. Jag tycker (fast jag talar här naturligtvis i egen sak....) att jag har en trevlig och saklig (och ibland smått humoristisk) attityd, och håller mig till sakfrågorna. Du däremot, kommer inte med något konstruktivt i sakfrågan, utan förefaller bara vara ute för att racka ned, håna, förolämpa och förstöra stämningen med ditt dåliga humör.
 
Jag kan i sammanhanget bara hänvisa till Håkan Skogsjös inlägg igår torsdag den 15 aug 2002 kl. 18.43: (under ”ordet är fritt”: : SwedGenTour 2002 - allmänna åsikter) angående metadebatter som inte tillför diskussionerna något konstuktivt.
 
Jag anmärkte inte alls på stavningen av sagde konungs namn; de flesta skriver Karl XI; jag brukar skriva Carl XI - men vad har det för betydelse så länge vi förstår vem vi syftar på. Jag har i alla fall inga som helst problem med detta. Nej, min kommentar du avser naturligtvis Carl XI... föranleddes endast av att jag direktciterade (kopierade över) originaltexten, där det råkade saknas ett r. Eftersom jag inte ville ändra i originaltexten, gjorde jag för tydlighetens skull (onödigt, kanske, men....) ovannämnda förtydligande.
 
En sak har du dock rätt i: Jag har inte det minsta att göra med vem Sven-Olle egentligen är (så länge han använder sitt riktiga namn, vill säga). Men han har å sin sida ingen som helst skyldighet att vare sig uppge detta eller på annat sätt gå i svaromål i denna debatt. Så han har inget att förlora på det (Men av din snarstuckenhet att döma, skulle man ju nästan kunna tro att det var du, Per som var Sven-Olle... [OBS att detta inte är något påstående eller någon beskyllning]. Nej, min fråga berodde nog närmast
på den mänskliga svaghet som brukar kallas nyfikenhet, berättigad eller inte. (Det är nog, när jag tänker efter, mycket denna nyfikenhet och vetgirighet, som gjort att jag blivit genealog)
 
Men svordomar tycker jag faktiskt att vi ska försöka att undvika i Anbytarforum, förkortade eller inte. Det finns möjligen några få situationer, då kraftuttryck (i förkortad form) kan vara berättigade. Men detta är knappast fallet här. Och är det någon av oss, som ska lägga av med sin nuvarande attityd, så är det kanske inte (bara?) jag.