NULL Skriv ut sidan - Trolle, af

Anbytarforum

Titel: Trolle, af
Skrivet av: Ulf Sawert skrivet 2005-11-10, 17:57
Hej! Ralph...Varför lägger du ord i min mun som jag aldrig har sagt? Jag har aldrig kallat mig för: Hans Kungliga Höghet...det enda jag har sagt är att i frankrike kallades de oäkta kungabarnen för: Prinsar och Prinsessor av blodet. Så var det. Där hade de en starkare ställning än i skandinavien då de var med i successionsordningen och därmed hade arvsrätt till tronen! Detta är alltså en FRANSK titel. Jag tycker du skall vänta med att döma ut mig - och mina teorier - till EFTER DNA-testet! OK?
 
Nu till Nicklas: Egentligen skulle jag inte ha svarat dig då jag tycker du är så oförskämd men jag skall försöka att göra det ändå. Christina var änka eftersom hon gifte sig 1818 med Carl Hammarström (Pastor). Han dog dock samma år, således var hon änka och singel då hon träffade Kungen. Jag ger dig samma råd som jag gav till Ralph: spara dina sarkasmer till EFTER DNA-testet...
Att min Gagge-släkt är full av svensk adel, både hög- och låg-adel, säger dig ingenting...nej, jag hade nog inte trott det heller...Jag härstammar bevisligen från Greven Samuel Barcks syster Anna, Nicklas, även från den Pommerska adelssläkten Fassing, då Olof Bellanders (Christinas far) mor hette så som ogift.
 
Till Elisabeth: Jag tror inte att Mezzosopranen Amalia var en dotter till Kungen. Jag tror att förhållandet upphörde då Christina gifte sig med Daniel Magnus Walin. Det lustiga är ju bara...att det exakta datumet från deras vigsel verkar inte finnas??
 
Vänligen: Ulf.