NULL Skriv ut sidan - Stiernspetz

Anbytarforum

Titel: Stiernspetz
Skrivet av: Anders Eriksson skrivet 2007-07-13, 11:48
Hej Olle!
Tack för de utförliga uppgifterna om Horn af Rantzien och hustruns Stiernspetz barn. Det var utförligt. Då var det tydligen ett barn till utöver de tio jag tidigare hade en obekräftad uppgift om. Får bege mig till närmaste bibliotek för att se vad jag kan få ut ur EÄ.
Finns det någonstans i de uppgifter du redan har om Horn af Rantzien och Stiernspetz någon uppgift om vem som tog över godset Rössjöholm efter dem. Jag har alla ägare från 1400-talet fram t.o.m Rantzien-Stiernspetz (dessa innehade det sedan till 1823-24). Men efter dem finns det en lucka fram till 1828, alltså fyra år där jag inte lyckats få fram några uppgifter.Vet endast att det såldes på en utmätningsauktion 1828. Efter det fram till i dag vet jag också ägarlängden. Tänkte att kanske någon som var insatt i släkten Rantzien af Horn - Stiernspetz hade någon uppgift om vem som tog över godset.
Tack ännu en gång Olle för din hjälp med barnen. Det ger lite mer kött på benen i sammanställningen av de olika ägarna och deras familjer. Just Rantzien af Horn och hustrun Stiernspetz visste jag inte mycket om, endast att de innehaft godset en kort tid.
Hälsningar Anders!