NULL Skriv ut sidan - Silfverlåås

Anbytarforum

Titel: Silfverlåås
Skrivet av: Olle Elm skrivet 2012-08-07, 11:04
Hej Marianne och Britt-Marie,
 
Först till Dig Marianne; Du anger att Du har vissa svårigheter och jag kan bara nämna att det även utan dessa, kan vara svårt att hålla reda på alla uppgifter när man släktforskar. Rekommenderar Dig därför att använda ett släktforskningsprogram där man lägger in uppgifterna. Det är en nödvändig hjälp för oss alla, just för att hålla reda på dessa.
 
Vill också komplettera något av ovanstående som Du Britt-Marie angivet:
 
FMFFFF: Otto Silfverlås f 1719-12-29/30 Börringe, Älvestad. Kapten, ryttmästare. [color=0000ff](stryk Kapten[/color])
 
FMFFFFF: Gustaf Silfverlås. Kapten. [color=0000ff](Stryk denna ana - skall vara)[/color]
 
FMFFFFF: Johan Gustaf Silfverlåås, f. 1679 c:a, kapten
 
FMFFFFFF: Hans Silfverlåås, död 1700, major
 
FMFFFFFFF: Hans Verklos, d. y. adlad Silfverlåås, död 1654, borgmästare m m
 
Ledet/Leden före honom är korrigerade i kompletteringsbanden men jag hänger inte riktigt med på hur det hänger ihop. Jag har själv dessutom gjort vissa ytterligare kompletteringar ovan som - vad jag kan se - ej är kända tidigare.
.....................................................
 
När jag tidigare skrev om vikten av att studera Elgenstierna (EÄ) samt uppgifterna i kompletteringsbanden i det vidare arbetet, tänkte jag på alla ytterligare uppgifter som finns i dessa om ovanstående personer. Alla från FMFFFFFF: Hans Silfverlåås, död 1700, major, är dessutom adligt gifta, så det kommer att finnas gott om uppgifter från dessa bokverk att fylla trädet med - om man vill det  
 
Vänligen,
Olle
 
(Meddelandet ändrat av smol 2012-08-07 11:14)