NULL Skriv ut sidan - Schwartzenhoff, von

Anbytarforum

Titel: Schwartzenhoff, von
Skrivet av: Sara Bergström skrivet 2001-03-23, 10:21
Den här diskussionen är en fortsättning på min efterlysning efter Sara Beata von Schwartzenhoff under landskap, Hälsingland.
 
Till Håkan Widell!
Jag vet inget mer om Anders Ljungberg och Sara v Schw. än det lilla jag redan skrev. Däremot har jag en liten släktbok som behandlar ättlingar till deras son Johan Ljungberg, f i Skåne 1708. Han kom till Helsinge, Finland 1765. Var kapten vid Änkedrottningens livregemente. I boken framkommer att man trots ivriga efterforskningar inte återfunnit honom i Skåne. Men boken är utgiven 1968 och det kan ju hända att det är lättare att hitta hans anor nu... vet ej. Det är dessutom mycket som är oklart om hans födelseår. I Helsinge kyrkböcker står det att han är född 1713.
Anders Ljungberg och SB v. Schw. uppges vara stamfader och stammoder i boken. Anders är min mormors farfars farfars farfars far. Om du vet hur jag kan få tag på uppgifter om Anders och Sara Beatas anor vore jag tacksam. Om du själv är intresserad av Johan Ljungbergs ättlingar kan jag kanske försöka få dem skickade till dig på nåt sätt. Tusen tack för hjälpen!  
 
Mvh,
Sara