NULL Skriv ut sidan - Sack, von

Anbytarforum

Titel: Sack, von
Skrivet av: Niclas Rosenbalck skrivet 2006-04-05, 09:26
Hej Göran!
Bidrar till att bekräfta riktigheten...  Nej Göran, nu framhäver du åter igen öppet ditt ställningstagande om Emerentia Olofsdotters moder Margareta Eriksdotters börd med en förutfattad mening. Din fråga ovan skiner också igenom att du redan medvetet var insatt i von Sacks styvmor Lucretias börd. Varför annars ställa frågan? Denna kung Magnus utomäktenskapliga dotter Lucretias förhållande kan du ju omöjligt ha missat tidigare då du tangerat snart sagt alla andra vasakungarnas frillobarn i din tes om Margareta såsom Erik XIV:s dotter....    
 
Nu till det viktiga i ditt påstående:
Hur gynnades Anders Andersson av landshövdingen von Sack egentligen enligt dig? Detta måste du berätta närmare om eftersom det är viktigt i förståelsen av din bekräftesle - det kanske är en tolkning av dig och ingen annan?  En landshövding var ju ytterst ansvarig för tillsättningar och beviljningar inom sitt län. Precisera tack!
 
vänligen, men med argusögat kritiskt spänt emot dina påståenden
Niclas
 
 
Ps. Margareta Eriksdotter får gärna enligt mig vara dotter till Erik XIV om detta kan bevisas, men jag är alltid skeptisk till konstruktioner och påståenden som inte kan verifieras av samtida dokument, vilket jag hoppas du förstår. Ta alltså inte mina mothugg personligen eller påstå jag ingår i något drev - jag jagar helst ensam och bara under jakttid ;)  Ds.