NULL Skriv ut sidan - Äldre inlägg (arkiv) till 11 januari, 2007

Anbytarforum

Titel: Äldre inlägg (arkiv) till 11 januari, 2007
Skrivet av: Brita F.Almström skrivet 2002-02-02, 15:32
Hej Jonas!
Tack för ditt svar.Vem är Gustaf Gustafsson? Han finns inte på mitt släktträd.Här står:barn till Hertig Gustaf och Anna Lillie
Magnus Rutencrantz och Brita Rutencrantz.Magnus Rutencrantz naturlig son  till Hertig Gustaf av Sachsen ägare till Hallqui Hallkved.Hertig Gustaf köpte för 1.000 riksdaler (låter mycket)Hallkved av Joseph Seminsky år 1596,då denne återvände till Ryssland och skänker godset till sin naturlige sonMagnus Rutencrantz.Gift med Christina Månesköld af Seglinge dotter av Christer Carlsson Månesköld(nr 62)och Brita Björnsdotter Bååt(nr3)
Deras son:Carl Rutencrantz gift med Regina Drummond,dotter till Jacob Drummond och Elisabeth Clerk.Lång historia.Någon Gustaf Gustafsson finns inte i mina luntor,däremot har jag intressanta brev till och från Knut Knutsson Lillie.Ett privat brev till Lillies syster Agnetha Snakenborg Preston på Fyllingarum daterat 1573.Tyvärr kan jag inte läsa det.Kanske du kan tipsa mig om någon som kan?Nu återstår att försöka sätta Anna Lillie på rätt plats i historien.Hälsningar Brita