NULL Skriv ut sidan - Piper

Anbytarforum

Titel: Piper
Skrivet av: Hans Petter Engh skrivet 2010-02-25, 23:22
Hej Steve!

Som du sikkert har lagt merke til så har jag en större interesse enn vanlig omkring den grevliga ætten Piper och Ruuth. I mitt sökande har jag funnet(hittat) två fostersoner, som vokste upp på fideikomisset Ruuthsbo i Skåne tilhörande ætten Ruuth ifrån 1839 til ca. 1860. Den ene fostersonen var en reell son til greven Erik Vilhelm Ruuth, f. 1799.
Jag har ochså kontakt vid en svensk borger, som knytter sin anfader, som son til greven Erik Piper, f. 1773.

I mitt släktsregister har jag tre potensiella Piper kvinnor, som kan ha varit gift med din ættling i en kort tid:

Lovisa Piper, f. 1.5.1808 i Ova fs i Skaraborgs län, d. 24.5.1879
Hon var dotter til greven Gustaf Piper och Jaquette Elisabeth De Rietz Af Hedensberg, och hon ble gift med sin systers svoger, John David Hamilton, f. 1794, d. i 1843.

Eva Maria Charlotta Piper, f. 5.5.1813 på Engsö, d. 26.4.1895 i Uppsala.
Hon var dotter til grev Axel Adolf Piper och Magdalena Maria Catharina Augusta Armfelt.
Hon ble gift med ryttmäster Gustaf Adolf Fredrik Jennings, f. 1803 med adelsnr. 1874.

Hennes systor Hedvig Sofia Piper, f. 3.3.1807 i Stockholm, d i 1881, som ugift i Stockholm.

På ett sett har vi en ting felles og det er å finne tilknytting til grevliga ætten Piper.  
I mitt tilfelle har jag fattet mer interesse for grevliga ætten Ruuth. Jag håper(hoppas) at du kan kolla bilder, som jag har scannet under adliga ætten Ruuth.
Vennligst gi en kommentar til om du kan se noen likhäter i porträttene.

Jag liker(gillar) ditt sätt på å skrive ved at du ikke er höytidelig.

mvh
Hans P.