NULL Skriv ut sidan - Månesköld på Tjörn (stängd)

Anbytarforum

Titel: Månesköld på Tjörn (stängd)
Skrivet av: Dion Maaneskjold skrivet 2000-08-09, 23:41
Hej Peter
 
Jeg tør godt udelukke rubrikkens : Maaneskiold - altså, som den kaldes hos Elgenstierna : Månesköld af Norge no.214, mens jeg er mere usikker med hensyn til den ikke-beslægtede (også hos Elgenstierna) : Månesköld af Seglinge no.62.
 
Jeg har tidligere undersøgt : Månesköld af Seglinge no.62 ret grundigt, for at fastslå hvorvidt der kunne tænkes at være en forbindelse mellem denne slægt og : Månesköld af Norge no.214, men en Jonas Hansson Merling, som det anføres : gift med en Månesköldarvinge, er jeg ikke stødt på nogen af stederne.
 
Jeg tror faktisk oplysningen om dette gifte er forkert, men i modsat tilfælde er jeg ret sikker på at det så må dreje sig om : Månesköld af Seglinge no.62 !
 
Mine arkivalier om slægten : Månesköld af Seglinge no.62 befinder sig i mit arkiv i Sverige, så jeg kan desværre ikke bidrage mere end med at J.E. Almquist i en artikel, der vist hedder noget i retning af : Släkten Månesköld af Seglinges ursprung och historie..., grundigt analyserer denne slægt, uden dog at nævne Jonas Hansson Merling.
 
Dion Maaneskjold, Danmark