NULL Skriv ut sidan - Äldre inlägg (arkiv) till 2001-05-29

Anbytarforum

Titel: Äldre inlägg (arkiv) till 2001-05-29
Skrivet av: Cary Gustafsson skrivet 2001-05-28, 20:26
Hej Alla! Denne arge dansk måste respektera mina redovisningar vad det gäller två månesköldsgiften och inte kalla det för Tjaffs  det är väl inte meningen att det skall bli någon form av pajkastning! Jag får be denne arge dansk att skärpa sig! I kommentar angående Nordströms hypoteser vet jag inte vad Dion menar medan Magdas hypoteser är rena fantasier en del hämtade från stiftsindberetningarna vilket inte är någon primärkälla utan bara sekundärt vilket gör att det är ett bevis utan värde. Att inte Nordström har kommenterat stiftsindberetningen beror att denne proffsige och samvetsgranne forskare såg att det inte hade något forskningsvärde! Sedan en kommentar angående Knud Jensens sigill,vem som helst får ha den typen av sigill( bomärkessigill) det kan vara en lilja eller något djur m.m. så länge det inte är en hjälm vilket är förbehållet adel. Antavlan med namnet Knut;det var väl Färlas visar att antavleförfattaren ansåg honom för ofrälse! Men paradoxalt nog kallas han i en dansk källa för Knud Jensen till Arlöse vilket ordet till brukar avse någon av börd,kanske han var någon lågadelsman eller har han ridit på sitt adliga gifte, men skall vi ta fasta på till Arlösa får man väl tro att han var av adlig börd???                  Häls CARY