NULL Skriv ut sidan - Äldre inlägg (arkiv) till 21 januari, 2008

Anbytarforum

Titel: Äldre inlägg (arkiv) till 21 januari, 2008
Skrivet av: Annika Johansson skrivet 2007-12-15, 13:10
Hej Hård af Segerstads forskar
 
Jag har nog verkligen rört i hoppet. Är det Agneta Leijoncreutz som har varit gift tidigare med Frans Henrik Hård af Segerstad och inte hennes moder som jag har fått det till. Agneta skall var född 1673 och död 1745. Frans Henrik hård af Segerstad skall ha stupat i Poltava.  
Agneta gifter senare om sig med Martin Fredrik Liborius född i Pomern 1686 död 1761 på Dintertorp i Sandhem. Agneta är hans andra hustru.  
Jag frågadre i Slotman eller Slötman om det var någon som kände till något om Annika Slotman för hon är mor åt Agneta enligt mina antekningar.
Frans Lennart Hård af Segerstad är Sysling till Lennert Hård af Segerstad.  
 
Eric du frågar efter intresant öden av släktingar till Hård af Segerstad. Hur nära släkt vill du ha uppgifter och ödesbeskrivningar på jag har nämligen en heldel om Lenart Hårds av kommor. Som blir Carl Magnus Wihelm Hård af Segerstads född 1774 och död 1802. Gift med Catarina Elisabeth Lilja af Aspnäs nr 109. Hennes syster dotter har jag en heldel brev av men även en ödes beskrining över.  
Jag är nämligen en ättling till Lilja af Aspnäs nr 109.
Och vi är ingifta i varandr mest hela tiden. Hör av dig om du är intreserad av syskons öden.
 
mvh Annika Johansson