NULL Skriv ut sidan - Äldre inlägg (arkiv) till 28 september, 2008

Anbytarforum

Titel: Äldre inlägg (arkiv) till 28 september, 2008
Skrivet av: Åsa Alderlöf skrivet 2008-09-28, 12:35
men wrede har  jag ju inte sett här på rötter, så är den med en adlig ätt så att säga, för min farfar dillade när han levde om de wredarna här nere i blekinge, men vad det rörde sig om, det vet jag inte, men nåt var det, om de var släkt med oss eller nåt annat, det vet jag inte, men jag vet att karl hans morfar jobbade som rättare, kanske på deras gods, på djupadal eller bredåkra gård.förresten, det är en hon som ev är barn till denna eketrä, ej en man, hon hette brita stina,(en i släkten hette ju brita, märkligt nog). du verkar vara duktig. jag ska kolla på det datumet hon brita stina är född och kika fler ggr, för att vara 100% säker, men födelseböckerna brukar väl vara sanningsenliga, men det har säkert hänt, att det ej stämt. Men jag har hört av min lite äldre släkting på mors sida att det ibland har dykt upp fel i ex folkräkningen blandannat, som ej stämt med verkligheten. där jag fann rätt uppgifter i födelsboken här i ronneby. Så visst kan det bli fel då och då.Hur länge har du forskat, i 20 år har jag nog hållt på , sen jag var 19 20 år, kanske ej riktigt 20 år, men 17 ev.
 
Åsa