NULL Skriv ut sidan - Brömssen, von

Anbytarforum

Titel: Brömssen, von
Skrivet av: Patrick von Brömsen skrivet 2008-02-07, 15:12
Hej på er!
 
Jag har haft en liten fundering på att skapa ett litet Brömsennätverk där då de som släktforskar kan ingå i detta närverk. Allt för att vi skall hjälpa varandra och inte sitta på vår kammare och uppfinna hjulet på nytt (vilket vi kanske ändå gör med tanke på riddarhusets uppgifter). Tanken är snarare att få verifierat MED KÄLLOR  de uppgifterna och att kanske ytterliggare komplettera med sådant Elgenstierna med flera kanske missat eller felat. Samtidigt kan vi ju hjälpas åt med de ingifta kvinnorna som man inte hittar i adelskalendern att forska vidare på. Vi är nu två engagerade som sitter vid datorn och hjälper varandra framåt (det går fortare, är roligare och framför allt så ger det en kick i baken för att inte stanna upp så fort det blir lite jobbigt). I och med att vi sitter vid datorer och har Genline och Arkiv Digital så bör ju den som är intresserad ha antingen de eller Svars variant med tanke på hur vi jobbar (i de socknar vi jobbar med så tror jag inte att DigiArkiv tillför något, men man vet ju inte). Det skickas mail hela tiden, oftast då kanske kvällstid. Men självklart får du ju själv bestämma hur engagerad du vill vara i sökandet. Jag vet ju några som har/sysslar med denna släkt, det vore roligt om ni ville vara med och delge era kunskaper till oss andra och ni som kommer nya kan ju ta del av vad vi fått fram.
 
Tanken är också att skapa en bilddatabas (ej att konkurera med porträttfynd här på forumet). Detta kan ju komma lite senare.
 
Alla är då välkommna att leta Brömsar och därtill ingifta anor.
 
Så vad tror ni? finns det något intresse, så maila mig gärna. Om det är något annat som kom, så upp går det ju bra att lägga in ett svar här.
 
Vänligen Patrick