NULL Skriv ut sidan - Oklara årsangivelser...

Anbytarforum

Titel: Oklara årsangivelser...
Skrivet av: Anders Ryberg skrivet 2005-08-22, 18:03
Från http://forum.skalman.nu/viewtopic.php?t=6108&postdays=0&postorder=asc&highlight=settipani&start=45
En annan härstamningslinje går tillbaka till sagornas och legendernas värld borttom Bysans och in i de kaukasiska bergen och det område som idag utgör Georgien. Om man skall tro Charles Settipani och hans verk Nos ancetres de l'Antiquite (1991) så är det möjligt att via den ortodoxa världens äldsta dynasti Bagration nå ända till antiken och ännu längre tillbaka i tiden...
Var och en får själv läsa vad du skriver där...
 
(Och kan även notera att du inte ännu kunnat bevisa att denna rakaste härstamningslinje inte skulle stämma fram till mig. vilket, som ju kommenteras, är ett mycket ovetenskapligt förhållningssätt, då det är den som påstår något som skall lägga fram bevis för att det är rätt, inte tvärtom. Men jag har visst predikat detta för dig förr, utan resultat...)
 
Och om titlar är oviktiga, varför två gånger titulera Anders W Professor med stort P?
 
Ett förslag slutligen: Ange källor direkt i framtiden. (Jag ser för övrigt fram emot den dag då du anger en samtida, otryckt källa...)