NULL Skriv ut sidan - Vasasönernas barn (såväl äkta som oäkta)

Anbytarforum

Titel: Vasasönernas barn (såväl äkta som oäkta)
Skrivet av: Åsa Alderlöf skrivet 2010-05-06, 13:42
HEJ.jag kan ej hålla med om att johan eller brodern magnus inte hade fler oäkta barn på bygden, för de skulle ev ha blivit far till en son, som ej nämns här. dels så har det en gång stått i stiernmans matrikel att sven månsson eketrä skulle vara naturlig son till hertig magnus av östergötland. Varifrån kommer denna uppgift, den måste ju ha kommit någonstans ifrån. för varför var johan så intresserad av hans uppfostran+ utbildn+ uppväxt om ej han el brodern var fadern till hnm. för Måns bodde ej i kimito vid den tidpunkten då sven skulle ha varit född , inte i några som helst skattelängder för kimito, det står tom i elgenstierna att johan III möjligen kunde vara hans far och det står att måns ej blivit funnen i några skattelängder från den tiden, för han existerar först 1588-1590, i östergötland, mycket märkligt tycker jag. det borde gå att reda ut hur det ligger till med detta, för de som är svens ättlingar, så hade nog de flesta utav dem velat att det skulle bli löst, för någonstans måste det ju finnas. för i peter gissys bok står det att han hade många älskarinnor både före och under äktenskapet, alltså Johan III, magnus vet jag ej mycket om, men tycker det är märkligt att det står olika på olika ställen, så vem är far till hnm?  
 
åa