NULL Skriv ut sidan - Romanov från Ryssland

Anbytarforum

Titel: Romanov från Ryssland
Skrivet av: Ralf Palmgren skrivet 2005-10-27, 01:15
Bäste Anders,
 
Jag skall bättra på mig och inte i fortsättning SKRIKA ut kungligheters tilltalsnamn här på Anbytarforum. Det ser nog ganska hämskt ut. Däremot kommer jag att i fortsättningen använde titlarna på orginalspråket men det finns undantag. Av praktiska orsaker använder har jag valt att inte använda det kyrilliska alfabetet. I stora drag är det då det passar mig. Jag kan inte skriva kyrilliska bokstäver på min dator och därför får det bli engelska.
 
Jag är inte den enda som anser att Prinz Georg Friedrich von Preu?en är nuvarande överhuvud för den tyska kejserliga dynastin Hohenzollern. Faktum är att det till och med står på dynastins egna officiella hemsida
 
http://www.preussen.de/de/familie/prinz_georg_friedrich.html
 
Dessutom anser majoriteten av europas kungliga att han är överhuvud av dynastin.
 
Du ställde förövrigt en intressant fråga. Vad är ni andra på Anbytarforum av åsikt gällande påståendet att Prinz Georg Friedrich von Preu?en är nuvarande överhuvud för den tyska kejserliga dynastin Hohenzollern och på så sätt legitim arvtagare till både Kejsardömet Tyskland och Kungariket Preussen?